Riwayat Tomanurung di Sekkannyili’

Ilustrasi Tomanurung di Sekkannyili’
Ilustrasi Tomanurung di Sekkannyili’
Proses kedatangan tomanurung di sekkannyili’ atau Soppeng Riaja  serta identitasnya dapat dipahami melalui tulisan naskahlontara yang berbahasa bugis yang berbunyi:
ianae sure’ poada-adaengngi tanae ri Soppeng. Nawelainna Sewo, Gattarang, no’ni mabbanua tauwe ri Soppeng, naia to Sewoe iana riaseng soppeng Riaja. Ia to Gattarengnge iana poaseng Soppeng Rilau. Agana enneppulona matoa Soppeng Rilau Soppeng Riaja. Nae napadduwani alena to-SoppengE……….. na de’na Puwanna. Naiamani matowaE ennengnge-pulona paoto’ palewui tanae.Namanurunna Petta ri Sekkannyili’.Napaissenna matoa Tinco, Jennang Pesse.Angkanna matoa padduisenngE to Soppeng Riaja.Napoadanni matoa Ujung, Matoa Botto, Matoa Bila. Makkedae engkaro manurung ri Sekkannyili’. Nae makkedai matoa Bila, matoa Botto, Matoa Ujung, madecengngi tapaissengngin padduisenna Soppeng Rilau, matoa Salutungo.Nakodai paduisseng riaja, nassiturusini suroE tampaiwi.Puraikkua engkani matoa padduiseng rilauE. Makkedai matoaE Sopeng Riaja, Engka tomanurung ri Sikkannyilik’. Napekku are’ sosso tangngamu. Makkedai mato Soppeng Rilau, madecengngi lao takkarengngi ale. Sarekumamaseammi puwangngE.Naia’ dongiri temmatipa’i. Mpawai ri mawe ri mabela. Namauna pattarommeng nateaiwi, tatea toi, Puraikuwa.Lokkani matowaE ennengnge-pulona.Makkedani matowa Ujung, Matoa Bila, Matoa Botto.Iana kiengkang maie lamarupeE maelokkeng muammaseang.Aja’na muallajang.Naikona kipopuwang.Mudongiri temmatipa’keng, Musalipuri temmedingikkeng. Naikona puwakkeng ri mawe rimabelaE. Namauna pattarommeng, muteaiwi kiteai mutonisa. Makkedani petta manurungE ri Sekkannyilik. Temmubaleccoreppa’, temmuadduwa nawanawappa’ Siceppani matoae ennengnge-pulona. Petta manurunggu ri Sekkannyili’. Makkdedatopi petta manurunggi ri Sekkannyili’. Iatopa kupoadakko mennang. Engkatotu sapposisekku manurung ri Libureng. Madecengngi muliburengale iko to-SoppengE.Kudua sapparekko deceng mennang.Naia Datu Soppeng Rilau Naia’ Datu Soppeng Riaja. Mupasituru tangngamu lao  mualai. Puraik’kua lokkani matoaE ennengnge-pulona. Lattu ri Libureng kuwa riassengnge ri Gowarie. Napoleini  tomanurungE tudang ri balubu na’depparie. Makkedani matoa Ujung, Matoa Bila, matoa Botto.Ianamai kiengkang lamarupe’E melokkeng mammaseang.Aja’na muallajang.Na-iko kipopuwang.Mudongiri temmatipa’keng.Musalipuri temmadingikkeng.Muwessei tammakapakkeng. Naiko puwakkeng ri maweri mabelaE. Namau nanammeng napattarommeng muteaiwi kiteai matonisia’. Makkedai manurungge ri GoariE. Temmu baleccoreppa’.Temmuadduannawa-nawapa’.Sikadonni adaewe. Ianaro riaseng akkuluadangenna to-SoppengE  napuppunna lattu ri torimunrinna DatuE ri Soppeng nato rimunrinna to-SoppengE. Makkoniro ammulanna nadua Datu ri Soppeng.[1]
Artinya secara bebas sebagai berikut:
 “Inilah lontara yang menceriterakan tentang wilayah Soppeng ketika penduduknya meninggalkan Sewo dan Gattareng.  Maka turunlah penduduk dario Sewo dan Gattareng untuk bermukim di Soppeng. Adapun orang-orang yang turun dari Sewo disebut orang Soppeng Riaja sedangkan mereka mereka yang datang dari Gattareng disebut orang Soppeng Rilau.
Demikian terbagi dualah orang Soppeng pada waktu itu.Tanpa ada raja sebagai penguasa.Hanya terdapat sebanyak 60 ketua untuk kedua wilayah Soppeng Riaja dan Soppeng Rilau tersebut.Para ketua itulah yang melindungi negeri Soppeng sampai datangnya yang muliah Petta Manurungge di Sekkannyilik.
Ketika matoa Tinco, Jennang Passe serta segenap matoa-matoa wilayah persekutuan Soppeng Riaja mengetahui perihal datangnya seorang tomanurung di daerah Sekkannyilik, segera disampaikannya hal tersebut kepada Matoa Ujung, Matoa Botto dan Matoa Bila, bahwa : ada tomanurung di daerah Sekkannyilik. Berkatalah matoa Bila, Matoa Botto, dan matoa Ujung: “Sebaiknya hal itu diberitahukan pula kepada Ketua persekutuan Soppeng Rilau, yaitu matoa Salotungo”. Saran tersebut ternyata disetujui oleh para ketua persekutuan Soppeng Riaja, maka disepakatilah untuk mengunadang mereka yaitu para matoa persekutuan Soppeng Rilau. Setelah itu maka berdatanganlah para matoa daerah persekutuan Soppeng Rilau, lalu berkatalah para matoa Soppeng Riaja “ada tomanurung di Sekkannyilik, bagaimana gerangan pendapatmu para Matoa Soppeng Rilau?
Berkata matoa persekutuan Soppeng Rilau “sebaiknya kita (para ketua Soppeng Riaja dan para Ketua Soppeng Rilau mengunjunginya mengaturkan sembah, semoga niat kita dirahmatinya.Kiranya beliaulah yang berkenan memimpin dan melindungi kita sekalian dalam segala hal yang dekat maupun jauh.Meskipun ada keputusan kita, tetapi tidak disukainya maka kita pun akan tidak menyukainya”.

About the author

Admin
Donec non enim in turpis pulvinar facilisis. Ut felis. Praesent dapibus, neque id cursus faucibus. Aenean fermentum, eget tincidunt.

0 komentar:

Template by Clairvo Yance
Copyright © 2013 sang sejarawan and Blogger Themes.